مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات روشنایی و برقی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

روشنایی خیابان چگونه باید باشد|خرید بهترین چراغ خیابانی

آنچه در این مقاله می خوانید...

مکان و فاصله چراغ خیابانیتوزیع نورروشنایی خیابانروشنایی عابر پیاده

روشنایی خیابان یک المان سازماندهی کلیدی ظاهر خیابان است که محیط بصری شبانه را در محیط های شهری ایجاد میکند. روشنایی خیابان شامل روشنایی معابر و محیط های عمومی پیاده رو است. تیرها و وسایل روشنایی خیابانی همچنین می توانند یک ویژگی بصری مشخص در طول ساعات روز ایجاد کنند. که با انتخاب چراغ خیابانی و تیر چراغ برق مناسب و زیبا جلوه زیبایی به محیط شهری داد.

چراغ خیابانی نسل جدید

نورپردازی با کیفیت خیابان میتواند تجربه کاربری مثبتی در استفاده کنندگان از راه و معابر ایجاد کند و همچنی از فعالیت های شبانه پشتیبانی می کند تا افراد بتوانند به فعالیت های خود ادامه دهند. کیفیت اطلاعات دیداری هم برای ایمنی ترافیک و هم برای ایمنی و امنیت عابران پیاده حیاتی است. روشنایی نه تنها برای تردد وسایل نقلیه در معابر، بلکه برای عابران پیاده در پیاده روها و مسیرهای عابر پیاده نیز باید طراحی شود.

همراهان عزیز میتوانید جهت خرید انواع چراغ خیابانی ازجمله چراغ خیابانی قدیمی گازی از کلیدچی فرم مشاوره و فروش را پر نمایید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

مکان و فاصله چراغ خیابانی

تیرهای روشنایی خیابان باید در پیاده رو نزدیک به حاشیه در لبه کناری حاشیه، یا در مرکز منطقه مبلمان یا مرکز خیابان قرار گیرند. به طور معمول، تیرهای روشنایی عابر پیاده با تیرهای روشنایی خیابان همسو می شوند. با این حال، در پیاده روهای بسیار عریض، تیرهای روشنایی عابر پیاده ممکن است برای روشنایی پیاده روی اصلی، نسبت به تیرهای روشنایی خیابان دورتر از جدول یا حاشیه پیاده رو باشد.

انواع چراغ پارکی و چراغ عابر پیاده
چراغ عابر پیاده

تیرهای نور باید با سایر المان های ظاهری خیابان هماهنگ شوند. هنگام قرار دادن وسایل روشنایی، تجهیزات شهری در بالا و زیر زمین، مانند جعبه تقسیم ها و ترانشه های زیرزمینی، باید هماهنگ باشند.

وسایل روشنایی نباید در کنار سایبان درختان قرار گیرند که ممکن است مانع از پخش نور بر سطح راه گردد. هنگام تعیین نوع درخت برای معابر یا پیاده رو، ارتفاع و قطر پیش بینی شده مقدار پوشش برگ و شاخه های درخت باید نسبت به ارتفاع وسایل روشنایی و فاصله بر اساس سطح نور و الزامات یکنواختی در نظر گرفته شود. فاصله مناسب بین درخت و چراغ روشنایی به نوع درخت و نوع چراغ بستگی دارد.

 

ریتم تیرهای نور باید در یک محله ثابت باشد. در خیابان‌های عریض، لامپ‌ها باید در دو طرف خیابان قرار گیرند و بسته به ملاحظات سطح نور و یکنواختی، می‌توانند به صورت پلکانی یا زیگزاگی یا مستقیماً مخالف یکدیگرباشند. تیرهای چراغ برق باید با توجه به درختان و سایر تیرهای خیابان فاصله ثابتی داشته باشند.

روشنایی خیابان
روشنایی خیابان باید در جهت توزیع یکنواخت نور در طول خیابان طراحی شود.

توزیع نور

وسایل روشنایی باید طوری انتخاب شوند که نور را به طور موثر به ناحیه مورد نظر جاده، خیابان و پیاده رو هدایت کنند. وسایل روشنایی باید قابلیت تنظیم انواع زاویه تابش نور را داشته باشند تا با ساختارهای مختلف خیابان و پیاده‌رو سازگار شوند و در عین حال ظاهر ثابت‌و چشم نوازی را به معابر دهند. نوع توزیع باید بر اساس عرض خیابان و پیاده رو انتخاب شود.

روشنایی خیابان

یکی از موضوعات مهم در دنیای امروز آلودگی نوری میباشد که نوری خیره و بیش از حد نیاز میباشد و این خیره کننده بودن تابش نور چراغ خیابانی باید با انتخاب طرح نوری و چراغ مناسب کاهش یابد.

گنبد نوری و تجاوز نوری دو مبحث مهم در آلودگی نوری می باشد. تابش آسمان یا گنبد نوری نتیجه چندین مؤلفه روشنایی است: نوری که از وسایل به آسمان هدایت می شود و نوری که از زمین منعکس می شود.

تجاوز نور نوری است که وارد منطقه ای می شود که مورد نظر نیست، مانند ورود نور خیابان به یک ملک مسکونی. هم تابش آسمان و هم تجاوز نور می توانند برای محیط زیست آزاردهنده و مضر باشند. و خطراتی برای سلامتی انسان و دیگر جانداران ایجاد نمایند.

خرید چراغ خیابانی ال ای دی
روشنایی رو به پایین از تجاوز نور به آسمان و ایجاد گند نوری جلوگیری میکند.

تابش آسمان باید با انتخاب وسایل روشنایی دوستدار آسمان تاریک که بیشتر نور را به سمت پایین هدایت می کنند، با حذف سطح نور بیش از حد، و خاموش کردن چراغ ها در صورت عدم نیاز کاهش یابد. چراغ‌های جدید و جایگزین باید به نور نیمه برش (۵% یا کمتر غلظت نور بالای زاویه ۹۰ درجه نسبت به نور خروجی دستگاه) دست یابند.

با قدیمی شدن لامپ ها و کثیف شدن وسایل روشنایی، میزان نور کاهش می یابد. سطوح پخش نور باید کافی باشد حتی زمانی که میزان نور در طول زمان کاهش می یابد. محاسبات سطح نور باید با استفاده از ضریب تلفات نور تعیین شده توسط شهرداری برای محاسبه این کاهش های پیش بینی شده انجام شود.

تجاوز نور باید با تعیین توزیع صحیح نور کاهش یابد. وسایل روشنایی نباید نزدیک پنجره ها قرار گیرند تا از نفوذ نور یا تابش خیره کننده و ایجاد مزاحمت برای ساکنین ساختمان مجاور جلوگیری شود. در صورت لزوم، می‌توان از سپرهای کنار خانه در وسایل استفاده کرد تا نفوذ نور به منازل مسکونی یا مناطق دیگر به حداقل برسد.

روشنایی عابر پیاده

چراغ‌های عابر پیاده، چراغ‌هایی در مسیر عابران پیاده میباشند که عمدتاً برای روشن کردن مناطق عابران پیاده مانند پیاده‌روها عمل می‌کنند. چراغ‌های عابر پیاده را میتوان به عنوان وسایل روشنایی با ارتفاع کمتر از ۵ متر و نیم که بخشی از یک سیستم روشنایی ثانویه شهری میباشد و برای تکمیل سطوح روشنایی خیابان و معابر استفاده می‌شود، معرفی نمود. روشنایی عابر پیاده باید در سرتاسر یک خیابان یا کوچه ثابت باشد و اختلاف بین مناطق روشن و تاریک را به حداقل برساند.

خرید چراغ خیابانی گازی، چراغ پارکی گازی
روشنایی معابر باید به گونه ای باشد که تشخیص چهره از فاصله ۵ متری ممکن باشد. همچنین تابش نور نباید خیره کننده باشد چون باعث افزایش سایه ها و کاهش دید و در نتیجه کاهش امنیت افراد میشود.

روشنایی عابر پیاده باید در مکان های زیر در اولویت قرار گیرد:

  • خیابان هایی با حجم عابر پیاده بالا
  • خیابان های کلیدی شهر، مرکز شهر و تجاری
  • خیابان هایی با نگرانی در مورد ایمنی و امنیت عابران پیاده، مانند زیرگذرهای آزادراه
  • خیابان های کوچک مانند کوچه ها و مسیرهای عابر پیاده

شیوه های های تعمیر و نگهداری

هرس درختان برای حفظ سطح نور یکنواخت در خیابان مهم است. فاصله بین شاخ و برگ درخت و وسایل روشنایی به نوع درخت و نوع و ارتفاع وسایل روشنایی بستگی دارد.

 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: ژینو حسینی

راه های ارتباطی:

phone icon مدیر فروش: 09120223341

whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

emaiL icon ایمیل: zhinoirani166@gmail.com

مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات برقی و روشنایی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید