مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات روشنایی و برقی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

آنچه باید هنگام تعویض نورافکن های قدیمی خود به نورافکن LED بدانید

آنچه باید هنگام تعویض نورافکن های قدیمی خود به نورافکن LED بدانید:

راهنمای خرید نورافکن LED

 

وقتی نوبت به نورپردازی در فضای باز می رسد، انتخاب بهترین چراغ برای نیازهای خاص شما کمی سخت میشود. وات نورافکن، لومن، انواع مختلف نورافکن و غیره. این جستجو اغلب دشوار است، زیرا فاکتورهای مختلفی از جمله وجود دارد. ما برای شما راهنمای خرید نورافکن LED، یکی از رایج ترین و همه کاره ترین اشکال نورپردازی در فضای باز، آماده کرده ایم.

 

این مقاله هر یک از جنبه‌های کلیدی و عوامل مختلف این چراغ‌ها را بررسی می‌کند و نمونه‌هایی از موارد استفاده از هر نوع را ارائه می‌کند. این شامل کاربردهای سیستم های روشنایی برای نیازهای تجاری بزرگتر مانند پارکینگ یا حتی روشنایی یک باغ کوچک است.

 

تعاریف

 

لومن – لومن مقدار کل نور ساطع شده در واحد زمان را اندازه گیری می کند. این واحد اساساً روشنایی نور را اندازه گیری می کند.

 

وات – وات به میزان قدرتی که نور منعکس می کند اشاره دارد. به طور کلی، چراغ های ولتاژ بالاتر، لومن های بیشتری را منعکس می کنند. نورافکن های ال ای دی در طیف وسیعی از وات تولید می شوند. که از ۳‌ وات تا ۲۰۰۰ وات متغیر است.

 

دمای رنگ (کلوین) – دمای رنگ کلوین اساساً با رنگ نور بازتاب شده مطابقت دارد و همچنین با دما مرتبط است. هر چه کلوین منابع نور پایین باشد نور متمایل به رنگ گرم (زرد و نارنجی) است و هر چه کلوین منبع نور بالا باشد رنگ منبع به سمت (آبی و بنفش) متمایل می‌شود.

فتوسل – یک فتوسل از یک سنسور برای تشخیص سطح روشنایی بیرون استفاده می کند و در صورت لزوم پروژکتور LED را روشن می کند. برخی از پروژکتورهای LED با فتوسل سازگار هستند و فقط زمانی که هوا تاریک باشد روشن می شوند.

 

 

لنز – نوع عدسی که وسیله روشنایی استفاده می کند بر نحوه پخش نور تأثیر می گذارد. دو نوع رایج لنزهای شفاف یا لنزهای مات وجود دارند.

 

ولتاژ – ولتاژ شامل مقدار مورد نیاز در واحد بار برای جابجایی یک بار آزمایشی بین دو نقطه است. برای روشنایی LED، این مقدار انرژی است که یک چراغ به یک لامپ می دهد.

 

 

 

سنسورهای حرکتی – حسگرهای حرکتی در داخل لامپ‌های فضای باز، حرکت نزدیک به پروژکتور LED را تشخیص می‌دهند و با نزدیک شدن شخص یا جسم حرکت کننده به‌طور خودکار روشن می‌شوند. این نوع چراغ ها برای اهداف روشنایی امنیتی ایده آل است.

 

انتخاب وات برای پروژکتورهای LED

 

 

وات به میزان توانی که نور منعکس می کند اشاره دارد. بنابراین مقدار وات یک لامپ تا حد زیادی روشنایی آن را تعیین می کند. به عبارت دیگر، هر چه وات بیشتر باشد، نور روشن تر است. طیف گسترده ای از وات برای نور افکن های LED در دسترس است. این طیف از چراغ های ولتاژ پایین (۳-۴۰ وات) تا نورافکن های صنعتی ۲۰۰۰ وات برای کاربردهای بزرگ مانند فرودگاه ها و روشنایی استادیوم های ورزشی را شامل می شود. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

وات پایین ( ۳-۴۰ وات) – چراغ هایی که “وات کم” در نظر گرفته می شوند با لامپ هایی در محدوده تقریباً ۳ تا ۴۰ وات میباشند. این چراغ ها برای روشن کردن محیط های کوچک مانند راهرو یا درگاه ایده آل هستند. این لامپ ها معمولاً نور کافی را برای فضاهای بسیار کوچک اطراف ساختمان های مسکونی یا تجاری فراهم می کنند.

 

وات متوسط ​​(۴۰-۸۰ وات) – نورافکن های ​​وات متوسط با لامپ هایی در محدوده تقریباً ۴۰ تا ۸۰ وات می باشند. این پروژکتورهای ال ای دی برای نورپردازی محیط هایی مانند حیاط کوچک، باغ یا راهرو با سطح روشنایی متوسط ​​ایده آل هستند.

 

وات بالا (۱۰۰ وات یا بیشتر) – وقتی وات چراغ سه رقمی میشود چراغ ها “وات بالا” در نظر گرفته می شوند. این لامپ ها برای کاربردهایی مانند روشنایی پارکینگ، جاده ها و سایر نیازهای روشنایی شهری یا تجاری ضروری هستند. طبق گفته انجمن بین المللی آسمان تاریک (DarkSky)، قدرت روشنایی چراغ های خیابانی و پروژکتورها برای جاده ها تا ۴۰۰ وات مناسب میباشد. این چراغ ها یا نورافکن های ولتاژ بالا بر روی پایه های چراغ هیابانی یا برج نوری با ارتفاع زیاد نصب می شوند. این پروژکتورها معمولاً فقط برای نیازهای روشنایی بزرگ شهری یا صنعتی مانند روشنایی فرودگاه، بزرگراه ها، پارکینگ های بزرگ یا زمین های ورزشی در فضای باز مناسب هستند.

 

انتخاب لومن برای نورافکن ال ای دی

 

لومِن، واحد شار نوری است. شار نوری، مقدار نوری است که از یک چشمه نور در واحد زمان پخش می‌شود. به عبارت دیگر، هر چه لومن بالاتر باشد، نور بیشتری ساطع خواهد کرد. رابطه لومن با وات اینگونه است؛ با افزایش وات، لومن نیز افزایش می یابد.

 

نورافکن LED با لومن کم – (۱۶۰۰-۴۰۰۰) نورافکن های LED که از ۱۶۰۰ تا ۴۰۰۰ لومن تولید نور دارند، مناسب برای پله ها، پیاده روها و غیره هستند. ایده آل برای روشنایی محیط های کوچک در فضای باز اند. استفاده از‌ این نورافکن ها در فضاهای مسکونی یا تجاری کوچک بسیار رایج است.

 

 

نورافکن LED با لومن متوسط ​​- (۴۰۰۰-۱۰۰۰۰) – ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ لومن روشنایی متوسط ​​است. این چراغ ها برای حیاط ها، مزارع و مناطق کمی بزرگتر در فضای باز ایده آل هستند.

 

نورافکن LED با لومن های بالا – (۱۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰) – نورافکن های LED از ۱۰۰۰۰ تا بیش از ۴۰۰۰۰ لومن، گزینه ای مناسب برای فضای باز که به نور زیاد نیاز است میباشد، از جمله نورافکن برای برج نوری در پارک ها میادین یا پارکینگ ها و غیره که برای کاربردهای تجاری بزرگتر استفاده می شود.

 

لومن های فوق العاده بالا – (۵۰۰۰۰ و بالاتر) – ۵۰۰۰۰ لومن یا بیشتر برای نیازهای صنعتی بزرگ مانند فرودگاه ها، استادیوم ها، پارکینگ های بزرگ ایده آل هستند.

 

دمای رنگ (کلوین)

 

۵۰۰۰ کلوین :

نورافکن های ال ای دی ۵۰۰۰ کلوین رایج ترین نوع نورافکن هستند. این دمای رنگ منعکس کننده نور سفید سرد مشابه محیط های روز است. این دمای رنگ نور برای روشنایی و امنیت در فضای باز ایده آل است.

 

لامپ های ال ای دی ۴۰۰۰

 

تا ۴۰۰۰ کلوین رنگ نور طبیعی را به نمایش می گذارند که اغلب برای روشن کردن محیط کار از این دمای رنگ استفاده میشود

 

ال ای دی های ۳۰۰۰ کلوین

 

تا ۳۰۰۰ کلوین رنگ گرم نور هستند که عمدتاً در رستوران ها یا خانه ها استفاده می شود. به ندرت می توان پروژکتورهایی در فضای باز با رنگ نور ۳۰۰۰K پیدا کرد زیرا این رنگ نور برای فضای باز توصیه نمی شود.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: ژینو حسینی

راه های ارتباطی:

phone icon مدیر فروش: 09120223341

whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

emaiL icon ایمیل: zhinoirani166@gmail.com

مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات برقی و روشنایی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید