مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات روشنایی و برقی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

۶ نکته خلاقانه برای نورپردازی منظره خانه شما

آنچه در این مقاله می خوانید...

۶ نکته خلاقانه برای نورپردازی منظره خانه شمانورپردازی منظره چیست؟

۶ نکته خلاقانه برای نورپردازی منظره خانه شما

 

برخی ممکن است بگویند که چمن همیشه سبز است، اما در شب، چمن کاملاً سیاه است مگر اینکه نورپردازی مناسبی را در اطراف خانه خود تنظیم کنید. تکنیک های مناسب نورپردازی منظره باعث می شود خانه شما در شب کاملاً چشم نواز به نظر برسد و در عین حال یک راهروی ایمن و روشن برای مهمانان شما از پیاده رو تا درب ورودی شما فراهم می کند. در اینجا نکاتی برای ایجاد روشنایی منظره پر نشاط، زیبا و فراموش نشدنی است.

 

نورپردازی منظره چیست؟

نورپردازی منظره یا نورپردازی محیط اطراف استفاده از طراحی نورپردازی، تکنیک ها و ابزارهایی است که برای برجسته کردن ظاهر خانه، حیاط، و سایر وسایل اطراف خانه شما (مانند درختان) در اواخر عصر و شب می باشد. عملکرد اصلی آن فراهم کردن دید و زیبایی محیط در ساعات تاریک برای ملک شما است.

چگونه یک منظره را روشن می کنید؟

نورپردازی یک منظره نیاز به کمی برنامه ریزی و سامان دهی دارد تا آن را درست انجام دهید. راه اندازی برخی از چراغ ها ساده نیست شامل استفاده از چراغ ها، زوایای و موقعیت مناسب برای بهترین نورپردازی هر قسمت از خانه شما، چه باغچه، درب ورودی خانه یا یک حوض کوچک است.

 

البته، شما می خواهید قسمت هایی از خانه و حیاط خود را که کمترین نور را دریافت می کنند، روشن کنید. شما به راحتی می توانید بفهمید که کدام بخش از خانه شما به آن نور نیاز دارد. فقط با یک چراغ قوه در اطراف خانه یا باغ خود قدم بزنید . زاویه چراغ قوه را تغییر دهید تا ببینید که چه جهتی بدون ایجاد سایه و یا روشنایی شدید و مستقیم، فضای سبز شما را بهتر روشن می کند.

 

هنگامی که ایده ای در مورد اینکه کدام مناطق به نور نیاز دارند، دارید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع از محصولات نورپردازی برای منظره خود را بخرید.

 

هشت نوع محصول نورپردازی منظره

 

هنگامی که بدانید برای تامیین روشنایی خانه و حیاط خود کجا نیاز به چراغ دارد، می توانید از هر یک از هفت نوع چراغ نورپردازی زیر برای رسیدن به نور مورد نظر خود استفاده کنید:

 

۱٫ جت لایت

جت لایت ها برای روشن کردن یک منطقه، آیتم یا بخش خاصی از محوطه سازی شما طراحی شده اند. این چراغ ها یک پرتو نور ساطع می کنند که معمولاً بزرگتر از ۴۵ درجه نیست. نورافکن ها برای نمایش یک آیتم خاص در حیاط یا یک جزئیات معماری در خانه شما عالی هستند.

 

۲٫ Floodlights

 

این چراغ ها پرتوهای بزرگتری نسبت به نورافکن ها دارند، معمولاً حدود ۱۲۰ درجه، و می توانند قسمت های بزرگتری از خانه شما را پوشش دهند. نورافکن ها یک انتخاب عالی برای ایمنی و امنیت، مانند روشن کردن مسیر شما هستند.

 

 

۳٫ چراغ راه Path lights

 

چراغ های مسیر چراغ های کوچکتری هستند که بهترین استفاده را برای پیاده روها دارند. این چراغ ها معمولاً در زمین قرار می گیرند. شما می‌توانید از این چراغ‌ها برای روشن کردن راهروی خانه‌تان استفاده کنید، اما انواع دیگری از چراغ ها در فضای باز برای روشنایی در خانه ها ترجیح داده میشوند.

 

۴٫ چراغ های داخل زمین

نورپردازی داخلی عملکرد چراغ های مسیر و نورافکن را ترکیب می کند. مانند چراغ های مسیر، نورپردازی داخل زمین برای روشنایی مسیرها و پیاده روها عالی است. برخلاف چراغ های مسیر، آنها همچنین می توانند اشیاء اطراف مانند درختان و فضای بیرونی خانه را روشن کنند. چراغ های داخل زمین در زمین نصب می شوند و به سمت بالا هستند.

 

۵٫ چراغ حیاطی

چراغ‌ حیاطی در فضای باز نیز برای استفاده در پیاده‌رو و راهرو در نظر گرفته شده‌اند. این چراغ‌ها دارای تنوع زیاد و زیبایی هستند که میتوانید از آن‌ها برای تکمیل جلوه‌های روشنایی خانه استفاده کنید. هرچه چراغ‌های حیاطی شما فاصله کمتری از سطح زمین داشته باشد، مسیرهای پیاده‌روی شما را بهتر روشن می‌کند. هر چه چراغ بلندتر باشد، ناحیه نوردهی بزرگتر است.

 

۷٫ چراغ اسخری

اگر در خانه خود استخر دارید، شاید بخواهید داخل استخر را نیز نورپرداری کنید. این چراغ ها روشنایی زیادی به محیط شما نمیدهند اما برای زیباسازی منظره خانه شما مناسب میباشد.

 

۸٫ چراغ های Hardscape

معمولاً چراغ‌ها را درست بالای گذرگاه‌ها یا مستقیماً روی زمین نصب می‌کنید، اما نه چراغ‌های سخت‌نما. این چراغ ها مستقیماً به خانه شما می روند تا دیوارهای بیرونی شما را در نور خیس کنند. به این ترتیب، آنها بیشتر تزئینی هستند تا کاربردی – و یک طرح نورپردازی عالی منظره هر دو این عملکردها را انجام می دهد.

 

شش نکته نورپردازی منظره

بعد از اینکه همه چراغ‌های مورد نیاز خود را از دسته‌های بالا خریداری کردید، می‌توانید این شش نکته نورپردازی منظره را نیز مدنظر بگیرید تا از جلوه‌ی جدید خانه خود بهترین استفاده را ببرید:

 

۱٫ روی خانه تمرکز کنید

خانه شما صحنه مرکزی ملک شماست و بنابراین باید در هنگام طراحی چیدمان نورپردازی نمای شما در اولویت قرار گیرد. به جای اینکه ابتدا درختان یا مناطق پیرامونی حیاط خود را روشن کنید، با تمرکز شدید روی خانه خود شروع کنید. نه تنها محل زندگی خود را زیبا می کنید، بلکه نورپردازی شما به روشن کردن بخش نهایی پیاده رو به سمت ورودی شما کمک می کند.

۲٫ مسیرهای پیاده روی را به طور جداگانه روشن کنید

اگرچه ابتدا باید نمای خانه را روشن کنید، اما نباید از مسیرهای پیاده روی و سایر مناطق غافل شوید. نورپردازی این فضاها باعث می شود مهمانان به خانه شما نزدیک تر شوند. علاوه بر این، با تکنیک‌های نورپردازی خلاقانه، می‌توانید منظره شبانه خود را بیشتر زنده کنید.

۳٫ چراغ ها را فشرده نصب نکنید.

نور بیش از حد در یک منطقه می تواند بر یک قسمت از خانه شما تاکید بیش از حد کند (به علاوه، استفاده بیش از حد از انرژی است). از یک نوع چراغ در هر منطقه برای دستیابی به تعادل مناسب نور در سراسر محیط خود استفاده کنید.

 

۴٫ چراغ های خود را لایه بندی کنید

برای هر طرح نورپردازی مناسب محیط، باید سه لایه نور را در نظر بگیرید:

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: ژینو حسینی

راه های ارتباطی:

phone icon مدیر فروش: 09120223341

whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

emaiL icon ایمیل: zhinoirani166@gmail.com

مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات برقی و روشنایی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید