مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات روشنایی و برقی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

انواع جلوه های نور رنگی: چگونه بر بدن و خلق و خوی شما تأثیر می گذارد

آنچه در این مقاله می خوانید...

انواع جلوه های نور رنگی: چگونه بر بدن و خلق و خوی شما تأثیر می گذاردچگونه رنگ بر خلق و خوی تأثیر می گذارد؟کدام رنگ ها بر خلق و خو تاثیر می گذارند؟۲. زرد۳.سفید۴.آبی۵.سبزپنج راه آسان برای افزودن رنگ بیشتر به زندگی روزمره۱.نور درمانی
رنگ نور طبیعی

انواع جلوه های نور رنگی: چگونه بر بدن و خلق و خوی شما تأثیر می گذارد

روشنایی داخلی سفید یا نور مایل به زرد یک نور طبیعی است، بنابراین ورود به اتاقی با نور غیر معمول قرمز، آبی یا سبز می تواند هیجان انگیز باشد. این هیجان همچنین می تواند از حضور خود رنگ ناشی شود – تاثیر هر رنگ بر بدن و خلق و خوی شما متفاوت از رنگ دیگر است! در زیر، چگونگی تأثیر رنگ‌ها بر خلق و خوی شما را مورد بحث قرار می‌دهیم، کدام رنگ‌ها ممکن است قوی‌ترین اثرات را داشته باشند و چگونه می‌توانید از این جلوه‌های نور رنگی برای نورپردازی استفاده کنید. انواع جلوه های نور رنگی

انواع جلوه های نور رنگی تاثیر انواع رنگ ها بر خلق و خوی

چگونه رنگ بر خلق و خوی تأثیر می گذارد؟

برخی از تأثیرات نور رنگی بالقوه بر خلق و خوی عبارتند از:

نور طبیعی می‌تواند بهره وری شما را بیشتر کند علاوه بر این، همانطور که در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ در مجله پزشکی خواب بالینی گزارش شد، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی ثابت با خواب بهتر و ورزش بیشتر مرتبط است .

مطالعات دیگر، مانند مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله روانشناسی بریتانیا گزارش شد، نشان داد که تولید ویتامین D ممکن است با افسردگی رابطه معکوس داشته باشد. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی یک محرک کلیدی مکانیسم های تولید ویتامین D طبیعی بدن است و بنابراین ممکن است با افسردگی همبستگی معکوس داشته باشد. یعنی اگر در معرض نورطبیعی قرار نگیرید ویتامین D کمتری تولید میشود و شدت افسردگی بیشتر میشود.

رنگ نور طبیعی

نور آبی و نورهای رنگی ملایم‌تر می‌تواند به آرامش کودکان اوتیستیک و عصبی کمک کند. به طور مشابه، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ نشان داد که نور آبی ممکن است اثرات آرام بخش بر افراد عصبی در تمام سنین داشته باشد.

 

کدام رنگ ها بر خلق و خو تاثیر می گذارند؟

از جمله جلوه های نور رنگی که شواهد علمی در مورد اثرات خلق و خوی آنها وجود دارد عبارتند از:

۲. زرد

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ در مجله علوم فیزیوتراپی نشان داد که قرار گرفتن در معرض نور زرد می‌تواند افراد را نسبت به قرار گرفتن در نور آبی یا قرمز بیشتر متمایل به شرکت در فعالیت‌های شدید داشته باشد. علاوه بر این، در کتاب روانشناسی رنگ و رنگ درمانی نویسنده و روانشناس، فابر بیرن استدلال می کند که زرد یکی از محرک ترین رنگ نورها است. همچنین این نور زرد نه تنها از نظر رنگ شبیه به نور طبیعی است، بلکه یک رنگ غالب نورپردازی داخلی در خانه‌ها، فروشگاه‌ها، دفاتر و بسیاری از فضاهای دیگر است.

۳.سفید

همان مطالعه مجله علوم فیزیوتراپی در سال ۲۰۱۷ که قرار گرفتن در معرض نور زرد را با تمایل به فعالیت بیشتر مرتبط می کرد، در مورد قرار گرفتن در معرض نور سفید نیز به همین نتیجه رسید. علاوه بر این، یک مطالعه زیست‌شناسی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که نور سفید برای فیزیولوژی مغز پرندگان مخرب است و همچنین یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد مغز پرندگان شبیه مغز انسان است و در صورت مواجهه با نور در شب، منجر به اختلال در خواب می‌شود.

رنگ نور سفید و تاثیر آن بر خلق و خو

۴.آبی

بر اساس مطالعه PLOS ONE در سال ۲۰۱۷ ، قرار گرفتن در معرض نور آبی، سه برابر سریعتر از قرار گرفتن در معرض نور سفید منجر به آرامش می شود.

قرار گرفتن در معرض نور آبی نیز می تواند برای انجام کار عالی باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مجله علمی خواب نشان داد که قرار گرفتن در معرض آبی ممکن است به شما کمک کند وظایف شناختی را بهتر انجام دهید، همانطور که یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ در مجله جهانی روانپزشکی بیولوژیکی نشان داد که نور آبی ممکن است هوشیاری را افزایش دهد.

۵.سبز

بر اساس نظرسنجی در سال ۲۰۰۹ در انجمن پزشکی کانادا در مورد استفاده از چراغ سبز در بیمارستان ها به این نتیجه رسیدند، که نور سبز ممکن است ویژگی های آرامش بخش داشته باشد. کارشناسان مراقبت های بهداشتی و پرستاران بیمارستان که در گزارش CMAJ مورد بررسی قرار گرفتند ، همگی خاطرنشان کردند که رنگ سبز به آرام کردن بیماران پرتنش بیمارستان کمک می کند. به طور مشابه، یک مطالعه در سال ۱۹۹۴ در مجله روانشناسی تجربی ارتباط بین قرار گرفتن در معرض نور سبز و احساسات خوشایند را نشان داد.

پنج راه آسان برای افزودن رنگ بیشتر به زندگی روزمره

افزودن رنگ بیشتر به زندگی روزمره شما می تواند بسیار آسان باشد. برخی از ایده ها عبارتند از:

۱.نور درمانی

نور درمانی اغلب برای کمک به افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی استفاده می شود که کمتر احساس افسردگی کنند. رایج‌ترین رنگ‌های نوردرمانی نور سفید یا گاهی آبی هستند ، اما گزارشی در سال ۲۰۱۵ در مجله اختلالات عاطفی نشان می‌دهد که استفاده از نور سفید به این روش، تاثیر چندانی ندارد. با توجه به نتایج سایر مطالعات علمی، گزینه‌های جدید رنگ نور برای خانه از جمله قرمز، سبز و آبی ممکن است اثرات مثبت بیشتری بر خلق و خوی داشته باشند.

۲٫ لامپ های تغییر رنگ

از انواع لامپ ها هستند که میتوانند چندین نور رنگ را به شما ارائه کنند. این لامپ ها از نوع ال ای دی اند و دارای طیف نور متنوع و مصرف کمی هستند. لازم به ذکر است که فقط لامپ ال ای دی قابلیت تولید نور رنگی را دارد. که میتوانید حال و هوا و جلوه خلق و خوی مدنظرتان را به اتاقتان بدهید.

البته انواعی از لیزرها هستن به دلیل متمرکز بودن نور آن ها میتوان جلوه و حال و هوای مدنظرتان تشدید کند. جهت خرید لامپ ال ای دی کلیک کنید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: ژینو حسینی

راه های ارتباطی:

phone icon مدیر فروش: 09120223341

whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

emaiL icon ایمیل: zhinoirani166@gmail.com

مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات برقی و روشنایی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید