مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات روشنایی و برقی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

المان نوری چیست؟ | المان شهری نوری و انواع آن

آنچه در این مقاله می خوانید...

المان شهری (Urban Element) چیست؟اهمیت المان شهری نوری در گردشگریانواع المان شهریخرید المان نوری

در طراحی شهرها نماد های هر شهر جز اصلی در آن شهر میباشد که به آن المان شهری میگویند. که انواع مختلفی دارد. المان های نوری مهمترین نوع المان برای شب ها میباشد که برای تامیین امنیت استفاده کنندگان از فضا و همچنین زیباسازی شهر ضرروی میباشد. من ژینو حسینی هستم و در این مقاله قصد دارم به  المان نوری چیست و معرفی انواع المان نورب بپردازم.در ادامه به توضیح کامل المان های نوری خواهیم پرداخت پس در این مقاله با ما همراه باشید. جهت خرید المان نوری مدل گل اُرکیده و همچنین دریافت اطلاعات کامل در مورد این المان نوری فرم مشاوره و فروش را پر نمایید.

المان شهری نوری چیست و خرید المان نوری

المان شهری (Urban Element) چیست؟

المان شهری یا نماد شهری (Urban Element) از جمله مهمترین اجزاء در طراحی شهری است. به کمک هنر معماری و پیکره‌سازی از ویژگی‌های اشکال و حجم‌ها، استفاده کرده و مفاهیم خاصی را به مخاطب انتقال می‌دهد. یک المان شهری می‌تواند با متریال مختلف (انواع فلز، سنگ مرمر، فایبرگلاس، لامپ، چوب و بتن و …) به شکل پیکره انسان، حیوان و یا اشیاء نورانی طراحی شود. همچنین می‌توان از هنر انتزاعی (آبستره) در خلق آن استفاده کرد. نمادهای شهری، سازه‌های یادبود (Monumental Structures) هم نامیده می‌شوند

اهمیت المان شهری نوری در گردشگری

المان شهری، هویت و تاریخچه، یادبود و معرف نماد یک شهر و منطقه می‌تواند باشد. علاقه‌مندی به شهر و یا منطقه‌ای خاص، به دلیل زیبایی های بصری است که مخاطبین به چشم دیده‌اند. عابرین، مسافرین و شهروندان، آن مناطق را در ذهن خود با همان سمبل‌ها و المان‌ها یاد می‌کنند. به طور مثال برج آزادی تهران، حافظیه شیراز، آرامگاه بوعلی سینا در همدان، که همگی موجب فخر ایران زمین هستند.

انواع المان شهری

  1. المان نمایشی
  2. المان بیانی: این نوع از المان بر خلاف نمونه نمایشی در مکان‌های عمومی نصب می شود. با مخاطب عام و به طور کل افرادی که در مقوله هنر اطلاعات چندانی نیاز ندارند، ارتباط برقرار می‌کند. به طور خلاصه بیان‌گر مفاهیم مشخصی بوده و پیام و رسالت خاصی در پس زمینه، جهت انتقال به مخاطب عام خود دارد. محل نصب و استقرار این المان ها معمولا در سطح شهر و میادین می‌باشد.
  3. المان عملکردی: بر خلاف دو نمونه گفته شده در بالا، طراحی و ساخت این نوع از المان شهری نیازمند تحقیق و مطالعه در زمینه برخی نیازهای خاص انسانی برای استفاده بهینه در فضاهای نصب، طراحی و تولید می‌گردد. برای روشن شدن موضوع و انتقال بهتر مفهوم المان عملکردی می توان به نمونه‌هایی مانند:

ایستگاه اتوبوس، دکه‌های روزنامه، باجه تلفن، محیط وسیع تری مانند مترو و برخی دیگر از تاسیسات موجود شهری اشاره نمود.

 

در برخی از نمونه‌ها طراح المان، از هر سه نوع المان باهم یا بصورت ترکیبی استفاده می‌کند، که برگرفته از هنر و خلاقیت سازنده اثر است. به‌طور مثال یک المان می‌تواند بیانی نمایشی و یا عملکردی‌بیانی و یا نمایشی‌عملکردی باشد.

خرید المان نوری

المان نوری یکی از ابزارها جهت زیباسازی شهرها و روستاها در شب میباشد. که انواع مختلفی از آنها تولید و به بازار عرضه میگردد. همراهان عزیز جهت خرید انواع المان نوری تزئیینی و همچنین خرید المان نخل نوری فرم مشاوره و فروش را پر نمایید. و منتظر تماس مشاورین ما در کمتر از ۱۲ ساعت کاری باشید

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: ژینو حسینی

راه های ارتباطی:

phone icon مدیر فروش: 09120223341

whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

emaiL icon ایمیل: zhinoirani166@gmail.com

مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات برقی و روشنایی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید