مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات روشنایی و برقی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

آیا می توان از نورافکن به جای چراغ های خیابانی استفاده کرد؟

آنچه در این مقاله می خوانید...

نورافکن چیست؟چراغ خیابان چیست؟

آیا می توان از نورافکن به جای چراغ های خیابانی استفاده کرد؟

انواع مختلفی از چراغ های روشنایی در بازار وجود دارد. برای کاربردهای خاص انواع مختلفی از چراغ خیابانی طراحی شده است. به عنوان مثال، هدف اصلی استفاده از چراغ های خیابانی، اطمینان از ایمنی رانندگان و عابران پیاده در یک محیط تاریک یا کم نور است. چراغ خیابانی، جاده ها را روشن می کند و مردم احساس امنیت بیشتری می کنند. همچنین با کاهش جرم و جنایت نقش مهمی در امنیت عمومی ایفا میکنند.

نورافکن معمولاً برای روشن کردن فضاهای بزرگتر مانند زمین های ورزشی و انبارها استفاده می شود. تولیدکنندگان نورافکن ها کاربرد پروژکتورها را افزایش داده‌اند و همچنین کیفیت نور و میدادن دید را برای محافظت از مردم در برابر خطرات بهبود بخشیده اند. وجه مشترک نورافکن و چراغ خیابان قابلیت نورپردازی در فضای باز می باشد.

پیش بینی شده است که پروژکتورها می توانند به عنوان چراغ های خیابانی با این نقطه مشترک مورد استفاده قرار گیرند. اگر چنین موضوعی امکان دارد، آیا پروژکتور هزینه کمتری دارد یا چراغ خیابانی هزینه کمتری دارد؟ بیایید در مورد اینکه آیا می توان از نور پروژکتور به عنوان چراغ خیابان استفاده کرد یا خیر صحبت کنیم. در ادامه مقاله با من همراه باشید.

 

نورافکن چیست؟

نورافکن یکی از پرکاربردترین ابزارهای تامیین روشنایی میباشد. نورافکن دارای پرتو گسترده و شدت روشنایی بالایی است. نور پروژکتور بسیار پراکنده و غیر جهت‌دار است و نور را پخش میکند و متمرکز نمیکند در نتیجه سایه‌های نرم و شفافی ایجاد می‌شود که هنگام روشن کردن اجسام به آرامی محو می‌شوند. به لطف زاویه تابش گسترده اش، می تواند مناطق بزرگ تری را روشن کند. از آنجایی که پروژکتور نور غیر جهت دار یا غیرمتمرکز دارد، تولیدکنندگان، رفلکتور را روی یک لامپ معمولی قرار می دهند تا نور را در یک جهت متمرکز کند. پروژکتور بیشتر برای تقاطع ها، استادیوم ها، انبارها، زمین های ورزشی و … در کل در مناطق بزرگتر مورد استفاده قرار میگیرد . این نورافکن ها می توانند محیط را در شرایط کم نور کاملاً روشن کند.

 

استفاده از نورافکن خورشیدی برای صرفه جویی در مصرف انرژی یک گزینه مناسب برای بسیاری از مشتریان خصوصی است. اما متاسفانه بدلیل هزینه‌ی خرید اولیه در بازار ایران محبوبیت زیادی ندارد.

چراغ خیابان چیست؟

از چراغ خیابانی معمولا برای روشن کردن جاده استفاده می شود. چراغ خیابانی معمولاً در کنار جاده یا کوچه یا پیاده رو ها قرار می گیرد. از مزایای روشنایی معابر می توان به کاهش جرم و جنایت، افزایش ایمنی و پیشگیری از تصادفات اشاره کرد. هنگامی که قصد طراحی سیستم روشنایی خیابان و نصب چراغ خیابانب دارید، مهم است که به خطر تابش خیره کننده نور، نفوذ و تابش نور خیره کننده برای رانندگان، عابران پیاده و همچنین نفوذ نور به خانه ساکنان خیابان نیز توجه کنید. و صرفا نور زیاد را مد نظر قرار ندهید. عدم توجه به نصب چراغ خیابانی با نور مناسب می تواند منجر به آلودگی نور و حتی آسیب شود.

به طور کلی، شش نوع توزیع روشنایی برای چراغ های خیابانی وجود دارد که شرایط مختلف را پوشش می دهد. تولیدکنندگان محصولات روشنایی، چراغ‌هایی را با توزیع روشنایی مناسب برای برآوردن نیازهای انواع جاده‌ها تولید می‌کنند. برنامه هایی وجود دارند که با آن میتوان میزان نور مورد نیاز برای فضای بیرون را انداره گرفت و نحوه نصب هر چراغ چگونه باشد تا آلودگی نوری را به حداقل رساند. فتوسل‌های حساس به نور در اکثر چراغ‌های خیابانی تعبیه شده‌اند تا میزان نور چراغ را بسته به محیط کنترل کنند.

تفاوت بین پروژکتور و لامپ خیابان

 

برای روشن شدن اینکه آیا می توان از نور پروژکتور به عنوان چراغ خیابانی استفاده کرد، باید تفاوت بین پروژکتور و چراغ خیابان را در نظر گرفت. کاربرد، نصب، توزیع روشنایی و یکنواختی روشنایی تفاوت اصلی نورِ نورافکن و نورِ چراغ خیابانی است.

 

کاربرد

 

پروژکتور عمدتا در زمین بازی، استادیوم، پارکینگ، شهربازی، فرودگاه، نمای ساختمان و غیره در فضای باز استفاده می شود. می تواند مناطق بزرگتر و وسیع تری را نسبت به یک چراغ خیابانی روشن کند. چراغ خیابان معمولاً به عنوان تامین کننده نور در پارکینگ، مسیر دوچرخه، عابر پیاده، جاده های عمومی و غیره واقع در کنار جاده استفاده می شود.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مشاور فروش: ژینو حسینی

راه های ارتباطی:

phone icon مدیر فروش: 09120223341

whatsapp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

emaiL icon ایمیل: zhinoirani166@gmail.com

مجموعه کلیدچی شما را به خرید بهترین انواع محصولات برقی و روشنایی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید